Fredagen är här

Känner att jag verkligen kan pusta ut. Dock känner jag ett väldigt ledset öga för att lämna praktiken nästa vecka :(
Idag i salongen kom en färg teckniker från revlon. Pratade om allmänt som man måte veta om just deras färger. Sen fick vi så klart testa dem och jag fick ställa upp om modell. Försöka få en härlig färg på min mörka utväxt och jag är nöjd. Vart en liten nyansering på mina hemska toppar också. Eller färgvask som dem säger i stockholm, hah
Men efter det, bad jag Nina i salongen gå igenom lite fön teknik med mig för jag tycker att det är jag verkligen uel på. Att bara få in tekniken och veta vad man ska göra vid kunden önkemål. Så nu vet jag exakt. Ibland kan jag tycka att jag bara behöver en liten up date!
Pappa hämtade mig inne i stan och vi drog till Inzo direkt. Ojojoj, börjar bli stammis där så kanke dax att höjja mina priser också på mitt arbete.
Så ikväll har jag stått och slingat hår. På en 15 åring som färgade med hemma blekning själv. D¨å vet vi Frisörer att det INTE blir bra. Trodde jag skulle svimma. Dock hade all färg satt sig i hårbåtten så botten är typ vit och längderna mellan gul till mörkbrunt och rött och orange. Så jag tog mig till akt att faktiskt fixa det där. Dock kan jag inte trolla med knäna men jag an såg att hennes hår faktiskt var rätt bra kvalite till att göra bekta slingor och att jag inte satt blekningen för nära botten då hon redan var vit där. Så hon fick en jämare färg i alla fall. Så får vi fortsätta om några veckor med resten av håret.
Så nu ligger jag äntligen in sängen. Ska upp efter 07.00 imorgon bitti. Ska klippa en ponny rackare och sen blir det även till at frissera Basses man. Klipper man inte människor så klipper man hästar!
Idag han jag även skicka hem min student klänning. Dock var det inte direkt den jag ville ha men det fick bli den här och jag är jätte nöjd med mitt val ändå :)