Söndag

Ligger vid playan. Dagarna blir bra bättre och bättre. Igår var det vart. Runt halv 5 tiden såg jag och pappa hur delfinerna hoppade i horisonten. Så jävla ballt!

Jag har läst ut boken som fick nig och bli helt off från vardagen. 5 nyanser av honom. Så nu vill jag bara hem och köpa den och läsa den två sista böckerna! Äckligt bra. Undra vad Stefan kommer tycka om det. Sitta helt off inne i en bok i några dagar.. Inte så likt mig.

På tisdag blir det utflykt. Snorkla i grottor och titta på Majja pyramiderna! Dock blir det en resa på 2 timmar och det kommer ta heeeela dagen, från 07.00 till 20.00

Nej nu ska jag börja på min andra bok. Hundraårigen som klev ut igenom fönstret och försvann.
Ha det bra!

Hol box here i am .

Legat på playan hela dagen. Natten var hemsk. Saknaden hem, min bok är så äckligt spännande att jag aldrig kan släppa, grannarna är hemska. Jag här till och med när grannarna över mig kissar i toan när det lixom droppar (?) men vad gör man inte för lite paradis på dagen. Det är som en dröm att ligga här. Dock saknas bara min andra halva, älsklingen.

Igår käkade vi på en jätte fin och mysig resturang som Kjell Bergkvist har rekommenderat när han var här. Sen har jag haft så otroligt ont i magen. Typ magkatarrs liknande. Men inte så konstigt när jg lämnat över en hel lägenhet i hans händer som han ska flytta in i åt mig plus måla om. Hur kan jag ha släppt det (?) haha hoppas det är bättre än vad jag just känner! Sen när jag kommer hem så är det mycket nytt. Nytt hem, typ schema på jobbet och en massa möten ..

Nej nu ska jag fortsätta ha min semester och får ta dagarna sen när jag kommer hem.

Tur att jag har dig älskling som fixar alt till mig. En riktig hjälte man :)

Sista dagen på isla mujeres

Sitter och spelar kort med Fanny oliver och Elise. Klockan är 21.30 här så hela 7 timmar efter svensk tid.

Idag har det vart 34 grader i skuggan så har man ju så klart bränt sig :( hela kroppen är värre en en kräfta.
Sen klockan 4 fick jag och syrran en behövlig och skön massage och peeling . Sen vart det en snabb dusch för att hinna shoppa lite innan middagen :) fick med mig ett sånt där populärt döskalle huvud hem som alla köper här.

Sen vart det jätte god middag och nu sitter vi här mätta och trötta. Sista dagen här då vi åker till holbox imorgon. taxin kommer 08.30 som tar oss till Först till en båt som tar 30 min och sen transfer i 90 min mot holbox och sen båt ut till holbox :)

En riktig resa!

Nej nu sk jag packa det sista och smörja mig en gång till med alovera innan det är dax att knoppa och säga hejdå till isla mujeres.

Kram

Knas

Det sista inlägget är från gårdagens blogg inlägg då jag ej kunde publicera det :)

Idag har vi vart på äventyr. Med 2 golfbilen mot delfin palatset. Vi körde på vip. Så en dag då Du fick äta hur mkt du ville och dricka hur mycket du ville samt snirkla med rockor och hajar. Skulle du bada med delfiner fick man betala extra som oliver och Elise gjorde. Såg super härligt ut!
Sen efter mycket mat och dricka drog vi vidare på vår tur längs med kusten mot linbane stället. Helt fantastiskt vilken utsikt. Dock åkte vi inte då pengarna var gone. Haha
Sen vidare mot något ställe där dem här pyramider och sånt :) sen hem efter lite crêpe. Skulle kunna spy för så mätt är jag eller simma några extra längder i Poolen imorgon tror jag ;)

Ikväll blir det någon resturang hotellet har rekommenderat. Precis vid vattnet på stranden :) får se vad de smakar :)

God kväll klockan är 17.00

Åh Gud

Dagen började med att vi i familjen gick ner på den blåsiga stranden. Vi låg där och huttrade med handdukar på oss. Jag vart så klart arg och ledsen och hela min dag skulle bli förstörd om det skulle fortsätta. Så jag tog mina tankar till att börja be till Gud.. Åh ja det funka! Sen efter det har vi haft sol hela dagen! Super varmt och skönt.

Sen vid halv 4 kom det en liten skvätt regn eller dugg som vi i Sverige säger. Så jag och oliver drog på oss gym kläderna och drog till gymmet. Elise kom och joinade oss efter ett tag. Se. Efter gymmet var det dax för dusch och fix och sen ut för att äta mat. Hamnade på ett riktigt steak house Ställe typ! Så jävla gott!

Nej nu ska jag sova .

Åh Gud !!

Sitter och äter frukost :) idag blir det nog en tripp i golfbilen och bada med delfiner. Hejdå

Storm i dag med :(

Sitter och äter frukos med mamma o pappa :) stormen börjar avta men är så klart storm idag med. Men som sagt det ska avta så hoppas det blir bättre :)

Igår var det storm och vi satt typ inne och spela kort. Gymmande och lite sånt.
Middagen käkande vi på en italiensk resturang. Dock var det kaos med tanke på att dem var dom ända som hade att man kunde sitta inne och värma sig :) så vi fick sitta ute ist.
Stort att jg typ låg i skuggan och inte alls solade igår har jag typ bränt hela ansiktet med 50 solskydd faktiskt #%^*+
Hatats att bränna mig:(

Nej nu ska jag äta klart mun frukost. Så får ni där hemma i slasken klara er. För jag klarar mig gott och väl i lite storm med 30 grader och sandsår! :)

Stoooooorm

Idag har vi storm . Inge strand och Inge bad. Morgonen bestod av lite frulle och en pw runt stranden i en timme :)
Hoppas dagen kan bli bättre idag :)!!

God natt

Super trött! Höll på att somna vid middagen. Idag fick Elise välja resturang då hon valt en asiatisk resturang. Helt okej mat. Men Börjar tröttna på koriandern som är i allt!!

Imorgon blir det sol och bad. Jag och syrran ska ta en joggning tur på morgon och lika lite Dora utforskare !!

Det är super segt internet och det går inte att ladda upp bilder här på bloggen tyvärr :( men men det kommer när jag är hemma:)

Puss och godnatt

Mexico 15 feb. 26 grader i vattnet

Sitter på sand bädden och bara älskar livet just nu. Idag har vi legat på stranden , alla här väl någon räd fläck någon stans :) lunchen var kanon. Guacamole till varje rätt med chips. Typs som pommes med bra fast i ett annat land :) helt otroligt. Tacosen här är inget vad den är hemma :) Klockan är halv 5 på kvällen och solen skiner :) just nu längtar jag bara efter en dusch. Sen ser jag fram imot en trevligll :)

Kan ej sova

Ligger i Mexico och klockan är inte mer än 05.40 typ .. Kan inte sova. Det är 7 timmars förändring i tiden och det kan bli riktigt jobbigt att vända på det känner jag nu när det är andra gången jag vaknar.

Igår som sagt så kom vi hit till den hör ön som vi är på nu. Super fint är det. Bara golfbilar, sanden är vit och pelikanerna flyger precis över huvudet på en. Maten en fantastiskt! Man märker verkligen att det är långt hemifrån :,(

Nej nu ska jag gå på toa. Nästa inlägg får jag bjuda på hur vår lägenhet ser ut. Stor som en 4a :)

Miss my baby!

vad är felet(?)

En j**** vecka kvar!!!

Sitter på jobbet och vänta på min kund! Resfebern Börjar komma då det bara är 7 dagar kvar tills Vi åker :) skrev kontraktet på lägenheten igår också. Nu väntar vi bra på bekräftelse nu! Så nu får vi bara hålla tummarna!

Nej dax för jobb! Ha det

Min lediga onsdag propp full som vanligt.

Onsdag och ska aldreless straxt gå ut med hunden innan jag ska till sjukhuset och köra syrran till skolan.

Sen har jag kunder mellan 11.00 till fram över. En sling och en klippning på systrarna sonntag. Sen blir det mot stallet då jag ska rida för Anna. Ska bli spännande och se vad hon säger.
Sen blir det hem och fina till sig. Sen ska jag och älskling skriva kontrakt på lägenheten. Spännande.

Mitt rum är helt tomt nu då älkslingen ska flytta åt mig när jag har åkt. Så just nu är det bara en tv och en säng i mitt rum typ. Garderoben är nästan tom och a allt annat är tomt :(

8 dagar kvar tills vi åker till mexico. Ska bliii så skönt!!

Måndag.. Igen ..

Helgen har vart kanon. Tove har fått det hon ville :) jag har tagit det mer än lugnt hela helgen.
Har börjat packa ner mitt rum.. Tomt som fan blev det! Skriver kontrakt på onsdag! Soffan är köpt och allt är fixat och klart innan flytten. Älsklingen börjar flytta innan jag kommer hem med tanke på att det bara är 10 dagar kvar tills jag åker :) ska även måla om lite innan vi flyttar in helt. Vardagsrummet blir vitt så det ska spacklas och allt!

Nej snart slutar jag jobbet då jag åker hem och åker till stallet :)