Home

Sitter i soffan och planerar lite inför helgen och helgerna fram över. 
 
Idag kom jag hem och lagade middag. Sen drog jag direkt till stallet. Pussade på min lilla gris. Väldigt pigg och glad idag. Jag satt och pratade med min kollega idag och konstaterade att en häst är som ens barn. Vad som än händer ställer man upp. Jag vet inte vad jag skulle göra utan min älskade Basse. 


Nu är jag hemma och har suttit och kollat på PLUS. Ett program om hästsäljare, vetrinärer och köpare som luras helt. Det är lite skrämmande. Det blir allt vanligare att sälja sjuka och skadade hästar som det är fel på. Då jag själv har vart med om ett köp på en häst som vi sedan konstaterar har en rätt allvarlig ryggskada och som sedan lämnas tillbaka till den gamla ägaren och vi får inte pengar tillbaka och det blir rättegång och förlikelse och kommer ingen vart.. Det är så surt! Så jag lider verkligen med er som är med om det här. En häst är ändå ens barn. 
 
I morgon är det fredag. Jag och älskling ska inte göra något speciellt. Gym står på schemat. Sen blir det nog bara mys. Sen på Lördag ska jag fixa och dona en massa i stallet och sen blir det middag hos svärföräldrarna. MYS! Jag står för efterrätten.
 
Blir nog en lime cheesecake. Aldrig ätit eller gjort!