Helg <3

Äntligen helg! Så skönt och lägga sig i sängen och vetat av att ja, jag har ätit fel middag lilla mage men ibland blir jag så himla trött på dig och din jävla tarmsjukdom Amanda!! Men skönt att inte vara full! Då jag sagt hejdå till alkoholen för det här året höll jag på att säga men nästan :)

Att leva med den här tarmsjukdomen har fått mig att både bli mer medveten om vad det är jag stoppar i mig och vad det är sin får mig att må så himla dåligt. Både bra och dåligt från min sida och utesluta mat som jag alltid älskat!
Det har vart en jobbig period och är det fortfarande.

Jag som också kämpar ganska mkt att komma i form. Bättre kondition och ev. Uppleva gamla minnen med att komma tillbaka och försöka komma i sina gammka snygga byxor! Att dela upp sin kost är svår då mkt av de nyttiga i olika sammanhang ger mig smärtor i magen och vissa saker är det bara att utesluta.
Tex. Som chilli, starka kryddor över lag som peppar, cayenne, tacokrydda, starka grill marinader, all sorts lök, Charlotte lök går ibland, spenat, all sorts kål, all sorts fett som pommes, potatisgratäng, potatis i ugn, vanlig pasta, mörka mackor med nötter, alla sorts nötter samt fiber, samt all sorts sockrrbomber och chips bomber och massa mer.. Allt kan jag så klart äta men i väldigt så mängder men kan dock få en helvetes smärta..
Iprinsip är allt det här självklart för en gammal hedliga Svensson! Men så svårt för en själv och fatta!

Men nu är det nya tag! Inte ätit en godiset eller druckit ett gals fel idag så nu kan det bara fortsätta så här med rätt inställning!!

Heja heja