2 liv-..

Fick den tanken idag. Att jag lever 2 helt olika liv. Att det fortfarande är jag i båda sammanhangen men att både kropp, skäl och liv byts på bara några få minuter.
Det hela slog mig idag när jag vart hem skjutsad av Petra från skolan. Jag frågade henne som vanligt bara vad hon skulle göra nu efter skolan. Då jag fick svaret; Nja jag ska nog bara chilla, tror jag ska lägga mig i sängen och sova. Fan vad skönt tänkte jag men då slog det mig, att hade jag inte haft mitt andra liv så hade jag gjort samma sak för jag var mins lite trött som henne.
Vi båda hade suttit och gravat på tåget, vi båda hade tok somnat på tåget och vi båda hade sovit minst lika bra under natten.
När jag vaknade imorse. Gick jag upp, klädde på mig kläder. Men inte vilka kläder som helst. Dem ny köpta byxorn och en skjorta för att se någolunda snygg och fräsh ut. Jag sminkade mig, sprayade och fixade håret och satte på mig glas ögonen som får mig ett litet intryck att se kanske lite fjantigare ut eller lite äldre. Jag vet inte själv. Jag satt med Petra på bussen och ja vi snackade allmänt. Student, fest, Kompisar, skola, Jobb & skrattade som vanligt om livet. Kom till skolan där jag träffade vännerna, där jag hade exakt samma stuk på pratet. Student och fest mm.
Hästen, Stallet, Mat, Träning & Tid fanns inte alls med i mina tankar just då ...
Jag käkade lunch i skolan och satte mig på tåget hem med Petra och Gulli. Från och vara jag (flummig, glad och sprallig) Till att toksomna på tåget och vakna upp på tåget i en helt annan värd. Det ända som snurrade i huvudet va, Hem, Byta om, Ta cykel till stallet, hum.. Ta in hästen, ge han lunch. Låta han äta medans jag packar in i transproten. Middag (?) När var hur? Får bli en sallad på donken. Ringa pappa och höra om det är OK. Putsa stövlar bla bla bla. Häst Häst Häst snurrar i mitt huvud. Det är så sjukt egentligen från ena sekunden vara en person som glad och sprallig till något som är lite mer sportigare och seriösare. Inget illa, jag gillar båda mina liv.

Jag kom hem från tåget och jag satte mig ner i sängen när dem trånga rid byxorna skulle dras på. Det var då jag hann tänka över mitt liv. Jag har aldrig hunnit tänka så här långt.
Hur är mitt liv egentligen? Mår jag bra innerst inne? Shit, Vem var jag för bara 10 min sen? Var det jag?
Att jag bara fick tanken vart lite skrämmande.. Men jag tror det är bra att jag verkligen kan se hur det verkligen ser ut i mitt liv.
Nej nu ligger jag i sängen och jag kännde att bara lätta på trycket i min hjärna. Imorgon är det skola som vanligt :)