Värre fredag kan jag nog inte få!

Har äntligen kommit till skolan. Har nog aldrig haft en sån här dålig fredag i hela mitt liv.


Natten börjar med att mamma väcker mig klockan halv 3 och säger att hon går ner och sover i vardags rummet. Det blåste storm så våra markiser var på väg bort och grannens båt höll på att flyga på vårt hus. Men jag kunde inte somna om när hon hade väckt mig. Så jag gick också ner och sov i vardags rummet. Sov där tills klockan var 06.15. Sen var det dax att gå upp. Klädde på mig rätt rijält med kläder eftersom att det spö regna. Mötte mickan och vi var mer än dyng sura när vi kom till stationen. Hoppar på bussen och Sitter och huttrar för att jag är helt blöt mina ben svider för att regnet har piskat mot mina ben. Kommer till Ösmo, sista stationen innan Gullmars plan, då chafören meddelar att bussen är sönder så vi är tvungna att byta buss. Vi ringer och Petras kompis kan köra oss om en stund till skolan. Så vi står och huttrar i regn och rask och väntar på skjuts. Medans alla andra tog den andra bussen mot gullmars. Men vi kom till skolan i tid i alla fall.


Så nu sitter jag här, dyngsur fortfarande... Psykologin börjar..

1 Fanny P:

skriven

är det riktigt snö hos er? :)