Tisdag

Hunnit med mycket idag. 
 

Imorse gick jag upp runt 20 över 7. Drog i mig en skorpa och en knäckis innan jag gick hem till huset för att hämta min lilla bil. 
Åkte till stallet och tog in Basse från regnet. Han stod och myste med sin nya hagkompis. Så in ville han inte. Borstade och satte på allt innan jag gav mig ut. Men jag kom ingen vart med tanke på hur stona håller på, så han gjorde det gammla vanliga. Stegra och stog bara still. Så har han aldrig gjort förut, att han blir stum. Det var helt enkelt väldigt jobbigt att ha ston på var sin sida och alla är skit brunstiga. Så han passa på och visa upp sina snygga trix.
 
Så jag gick in i ridhuset och rick rida där ist. Gjorde dock inget för han skötte sig fint där inne. 
Sen kom Helena halv 10 för att behandla Basse och jag hade rätt, han satt fast i musklaturen i höger bak så förhoppningsvis ska de gå bättre annars får vi åka in och kolla högerbak knä. 
 
Sen direkt efter det till sjukhuset och sen hem för att äta lunchen som älsklingen gjort till mig eftersom att han vart hemma både igår och idag. 
 
Sen bestämde vi oss för att dra till Handen för att storhandla.Så 1500kr fattigare är vi idag. Dock fick vi väldigt mkt för dem pengarna!! Det är det som är huvudsaken. Så det ska jag väl gå och ta hand om nu. 
 
Sen har man så klart fått en härlig P-bot idag också! dont kill me!