National dagen, Grattis Sverige!

 
Vilken härlig dag. Sitter hos mamma och pappa med syster yster och solar på vår altan. Ibland är jag jävligt glad över att jag bor så nära min familj. 
 
 
Igår var det stefans systers student. Grattis Pinuppipii! Morgonen började med attPillan väckte mig 04.40.
Jag hade så klart äran att locka hennes hår och sminka henne lite lätt. Ibland ångrar jag mitt yrkesval men i det stora så gillar jag att göra folk glada och framför allt när alla sen säger hur fin hon är i håret och då är skapat av mig. 
 
Sen gick jag och la mig en timma tills syrran kom 06.45. Hennes hår skulle också fixas inför skolavslutningen. Sen vid 07.15 kom Bells och hämtade mig för att dra mot Handens närsjukhus där jag fick göra bland det vidrigaste i mitt liv. Gastroståpi. Man kör ner en trädgårdslang i svalget och kollar på strupen ner och magsäcken. Konstaterade att jag fått IBS. Irriterad tarm med andra ord em väldigt känslig tarm och sen så har mitt munlock till magsäcken inte stängtsig så får upp magsyror som är sura uppstötningar. Så nu har jag men för livet. Jag kommer inte få äta vad jag vill för mina tarmars skull. Även en massa penselin utskrivet och sjukbesöken är inte klara. 
 
Sen hemgång för att fixa inför Pillans student. 
Sen vart det mat och fika hos Pillan. Även min mamma syster och pappa var och firade henne på hennes mottagning. Sen runt kvällen vid 10 åkte vi mot Nynäshamn för festligheter var av att Pillan vart så bakis så hon åkte hem och sov. Så är det med studenter. Men tror att man pallar mer än vad man gör !!
 
 
 
 
Nu sitter jag som sagt och solar. Sen blir det åka och hämta pärlan hos svärföräldrarna. Sen lite jobb och sen tänds grillen med lite vänner :)