Tisdag 20 Mars 2012

Helt sjukt att det snöar. Jag som sa de igår att vi börjar andas in vår luften nu. Men icke sa nicke.
Igår fick jg ett första intryck av den nya salongen jag är på. Super fint och fräsht och jag klagar inte alls. Kommer nog trivas som fina fisken där. Eller jag hoppas det!
Ska snart dra mig dit för dag 2. Igår täffade jag hon som äger salongen och idag är hon ledig och idag ska jag mötas av hon som hyr :) Spännande och se hur hon är och så.
Tror det kommer ta ett tag innnan jag kommer in i rutinerna. Från att sitta på en stol och inte göra ett blajj. Till att faktiskt få göra en massa. Oftast är rutinerna samma på nästan alla salonger. Man ska hålla snyggt och prydligt. det ska tvättas och diskas och det ska svaras i telefon. Oftast därför frisörer tycker det är skönt att ha praktikanter.
Nej nu ska jag gå och fixa och dona. Ha en bra dag :)