Tisdagen den 3 Januari

Ligger i soffan och är helt ny duschad.

Idag har jag vart i väg med Basse på ATG kliniken. Vi var där runt kvart i tio och dem tog in han runt 10 tiden då det var våran tur. Dem tittade på haserna eftersom att det var därför jag var inne med han. Dem är lite galliga till och från men blir lixom aldrig helt bra. Så dem kände och klämde och konstatera att dem ville göra en ny röntgen än den som vi gjorde i April vid besiktingen när vi köpte han eftersom att de inte var något på dom.

Men innan det fick jag springa med han och dem böjde även hasleden. Totalt HATAR när dem böjer hästar men det är sånt dem måste göra. Men han vart helt ren!! Sån lycka att min häst är så fin och fräsch fast det inte alltid gör det eftersom att man har gått runt och nojjat sig för det där ett tag.
Så han fick en liten spruta lugnande och röntgen gick super. Första gången jag fick gå med in eftersom att det är 18 år som gäller.
Under röntegn får jag chans att känna lite på basses tänder eftersom att han somna i min famn. Oj vad vassa sa jag så mamma frågade dem ifall dem hade tid och kolla och det hade dom!!
Gick in i ett annat rum och sövde han mer för han fick inte så mycket och när man kollar tänderna så ska dem sova lite mer och den gamla hade redan gått ur. Och dem höjde upp huvudet och David stoppade in handen och började känna. OJ, vad hans reaktion. Jätte vassa tänder och till och med en vargtand som satt lös längst  bak i munnen så dem bedövde det direkt och drog bort den och sen fila dem till alla andra tänder och så.

Det sjuka är att jag har inte märkt så mycket i ridningen. Mer att han biter sig och dregglet är blodigt. Mer nog därför jag tänkte att nått måste det vara. Och dem kollade ändå tänderna i April. Så dem sa det att hanns tänder växer kanske än del. Så vi ska dit om 6 månader igen och kolla!


Kom hem och fick i mig lite lunch sen var det dax att hjälpa mamma och städa. Skurade golvet och lite så. kron somnade sedan på soffan. Älskar att somna på soffan. Dess värre sen när mamma tvingar än att vakna och man är så seg! Nu ska jag laga mat, sen ska jag knata till Mikaela och lämna lite vin och sånt till henne :) ¨

PUSS HEJ