Söndagen

Söndagen är här. Tagit det rätt lugnt hela helgen.

Fredagen var lugn. Var i stallet hela kvällen. Putsade båda sadlarna eftersom att vi skulle iväg på lördag morgon för att kolla om dem behövdes stoppas om lite. Så putsade upp sadlarna, dressyr tränset fick en new look och sen red jag ut en sväng fölt av lite dressyr arbete i ridhuset. Som sagt, tillbringade nästan hela kvällen i stallet. Och det är så mysigt att vara i stallet en tyst kväll med julpynt. Verkligen en kvalitets tid som är guld värld!

I Lördags var det dax att gå upp runt 8 tiden. Kom till stallet och Basse stod ute trots att jag skrivit att han skulle vara inne. Sen kom jag ut i hagen då hadde han på sig back on track skydden som absolut inte får vara på ute i hagen som också står komenterat att dem ska av innan utsläpp och sen hade han ett för litet täcke på sig så han stod ute med ett tunt täcke och han skulle ha ett till täcke på sig också.. Man blir så trött och less ibland.. Så det förstörde nästan hela min dag..


Kom hem och somnade på soffan en stund. Firade Pappa eftersom att han fyllde hela 46 år. Käka god middag och sen mötte jag Madde. Jag och Madde gick hem till mig och drack våra drinkar och prata en massa jävla blajj :) Men super trevligt hade vi! Sen mötte Mikaela. Vi gick hem till Tessan och satt där i ca 35 min innna jag gick med Madde till tåget. Sen så satt jag resten av kvällen/ Natten hemma hos Tessan,. Hade super trevligt. Var hemma nära halv 3 i natt. Så sov ca,4 timmar i natt men har tagit igen det nu.

Var tävling ansvarig i stallet så har donat och fixat en massa där eftersom att det var tävling. Gick super bra och snabbt och smidigt. Basse har fått jul lov från och med idag. Så han ska vila nu i 10 dagar.

Åkte hem och jag och syrran satte och kolla slutet på en film som hon sätt igår. Sen satte vi på en till och vi båda kron somna som stockar i soffan skafötters. Sov nog i 2 timmar.


Ikväll har jag anmält mig till Del provet 2012. Spännande och se om jag kommer med eftersom att anmälan kom in några dagar sent. Sen måste jag börja plugga lite körkort och lite nu inför sista veckan innan lovet..






OxOx